WoW – un drog virtual!
Articol scris de Catalin Bordea
Sunt oameni pe lumea asta care citesc foarte mult şi îţi face plăcere să vorbeşti cu ei. Sunt oameni care pictează şi îţi bucură ochiul şi sufletul. Sunt oameni care fac teatru şi te uimesc prin dăruire şi talent. Sunt oameni- puţini în România- care fac stand-up şi te trimit acasă cu zâmbetul pe buze. Sunt oameni care ascultă manele şi trezesc în tine instincete ucigaşe….sunt oameni şi oameni. Însă sunt unii oameni care pur şi simplu….joacă World of Warcraft… zile întregi… luni întregi nu fac altceva decât se piardă cu totul în această lumea imaginară. E ca un drog, unul care te face să pierzi contactul cu realitatea şi să trăieşti prin personajul creat în acest joc.
WOW în unele cazuri creează o depententa soră cu nebunia. Imaginaţi-vă că pe 11 Ianuarie 2007 numărul de jucători care plătesc ”taxa lunară” şi populează această lume a trecut de 8 milioane şi e în continuua creştere. Este un joc care nu se termină niciodată, cei de la Blizzard aducând mereu elemente noi, personaje noi şi multe alte update-uri care să îţi alimenteze dependenţa şi să te ţină pironit în faţă calculatorului.
Este făcut în aşa fel încât te pierzi cu totul în lumea creeata de ei şi practic uiţi sau nu te mai interesează atât de tare lumea reală în care trăieşti.
Auzisem la ştiri că doi părinţi şi-au încuiat cei trei copii în debara pentru că îi deranjau de la joc şi au uitat de ei vreo cinci zile timp în care aceştia au murit…că ..de’…nu erau nici paladini, nici elfi, shamani, sau orci..erau pur şi simplu oameni
Eu am un prieten pe care nu îl mai văzusem de vreo 2 luni şi mă întrebăm unde e, de ce nu mai vine la şcoală, de ce nu mai dă nici un semn de viaţă. Într-un final m-am dus la el acasă şi l-am găsit înconjurat de pachete goale de ţigări, sticle de Cola, resturi de Pizza şi mâncare Fast-food, foarte slăbit şi… jucându-se World of Warcraft. Nici măcar nu a realizat prea bine cine eram, m-a privit ca pe un intrus şi …a continuat să se joace. Nu am putu să discut prea multe cu el pentru că dacă se supără îmi dădea ”vraja” şi mă ignora total.
Acest gen de joc tinde să creeze dependenţă prin însăşi natura sa, asigurând unor oameni un fals sentiment de siguranţă şi împlinire. În acest spaţiu virtual unii îşi creează o imagine falsă, una mai bună decât au în viaţă de zi cu zi iar Worl of Warcraft nu este un simplu joc, este o întreagă LUME alternativă, este o pauză dată vieţii reale şi îşi construieşte falsa realitate prin cât mai multe detalii cu putinţă.
Mie personal îmi place să interactionez cu oameni cât mai reali cu putinţă, să îi iau şi cu rele şi cu bune, să simt că trăiesc chiar dacă am defecte şi neajunsuri umane , iar în ceea ce priveşte jocurile pe calculator îmi plac ce le care se termină la un momentdat şi care sunt făcute strict să mă distreze şi nu să mă distragă de la ce e real şi frumos în jurul meu.
Dar ăsta sunt eu…ce să fac dacă îmi plac mai mult moldovencele decât Trollii.
Articole asemănătoare:
- Sfaturi pt dependenţii WOW. Aveţi?
- Cel mai tare drog!
- Fericirea dintr-un zâmbet
- WOW! Asta da transformare!
- O iluzie optică… wow!
În urma acestui articol despre jocul WOW, scris de Bordea cu…
Întotdeauna am zis că sexul este cel mai al dracu drog de pe…
Astea sunt momentele în care mă bucur cu adevărat de puterea…
Arată urât ca bărbat, dar f mishto ca femeie. Paradoxul vine…
Durează doar 1:34 1:13 min.! Începutul ar putea să ţi se par…









May 5th, 2008 la 7:23 pm
adevarul e ca acest joc este mai rau decat un drog
)
macar drogurile sunt ilegale in schimb wow nu are probleme cu legea.
si eu am jucat wow(o gramada), atat de mult incat in 2 luni am pus 10 kg si am lipsit de la sc cam tot timpul(acuma am scapat de dependenta
May 5th, 2008 la 9:46 pm
Stii care e partea cea mai distractiva? sunt baieti/barbati care spun prietenei “pas” multe seri la rand..pentru ca ei au lupta x, si tre’ sa isi construiasca armata.. etc…ideea e ca daca nu se “lecuiesc” cat de cat la timp..pierd extrem de multe. As asimila aces joc, cu jocul la ruleta (in cazinouri), singurul lucru bun la WoW fiind ca macar nu iti faci datorii de milioane..dar pierzi prieteni, parinti si mare parte din viata ta.
May 5th, 2008 la 10:17 pm
exagerezi
May 20th, 2008 la 1:37 pm
Problema e aceeasi cu multe ale MMORPG-uri de-astea (adica massive multiplayer online role-playing game). Eu am jucat ceva vreme unul free, care se sustinea prin “donatii”, stiu ce inseamna sa te prinda o dependenta de asta. Nu e cazul sa adopti un ton atat de dramatic, e adevarat ca unii nu stiu cand sa se opreasca, dar nu e dracul atat de negru. Si crede-ma, oricat de nesfarsit ar fi jocul, tot te plictisesti si mergi mai departe.
July 1st, 2008 la 7:30 am
Nice website!!
August 19th, 2008 la 3:57 pm
Grozav , este purul adevar! Sunt mama unui astfel de specimen, era in anul 4 de facultate pana in noembrie anul trecut era un student destul de bun in noembrie a dat de wow si de atunci a ajuns un zombi, nu stiu cwe sa mai fac, este plecat de pe lumea asta, am ajuns sa cred ca mai bine il omor eu decat sa il vad cum se distruge singur , Nu stiti ce simt ca mama cand vad ditamai omul care sta cate 18-20 de ore si omoara la ,,zgorogi” eu asa ii numesc pe omuletii de pe ecran. Oare ce sa fac, am incercat toate metodele pana acum (lipsa banilor nu-l deranjeaza nu mai are nevoie, de net am pus firma de cablu sa-l taie 2 zile si mai aveam un pic si mancam bataie cand a aflat ca de la mine i se trage. CE SA FAC UN SFAT DE LA CEI CARE S_AU LASAT VA ROG SUNT DISPERATA!!!!!
August 19th, 2008 la 7:18 pm
Ceea ce scrie mai sus e adevarat..cat se poate de adevarat eu sunt unul dintre acei oameni care ar renunta la tot pentru wow este un joc as spune incredibil cu posibilitati aproape nelimitate, si motivul pentru care multi renunta la viata reala e pentru ca nu mai au nimic in ea de valoare, nici un motiv care sa ii faca sa se trezeasca dimineata nici un motiv pentru care sa isi traiasca viata, si pentru acei oameni wow este o salvare..desi una bolnava, eu eram la fel acum..ei bine acum am ceva ce ma distrage de la lume reala de la toti oameni cu un nivel scazut de inteligenta care habar nau au cum sa se comporte sau cum sa interactioneze cu alti oameni si de aceea mai bine decat sa fac crize de nervi din cauza lucrurilor care se intampla si sa fac ceva regretabil , mai bine joc wow pentru unii viata e usoara pentru altii nu, altii se lupta altii nu, asa merg lucrurile
August 20th, 2008 la 12:15 pm
Miki iordan, pot spune ca inteleg prin ce trece el dar dumneavostra ca mama sau oricine altcineva nu are nici o sansa sa il faca sa se razgandeasca si sa isi schimbe parerea despre ..viata, numai el poate probabil isi va da seama ce a facut cand va fi prea tarziu cand nimic nu va mai conta…cand nu va mai avea nimic de care sa ii pese si atunci o sa fie si mai rau sau poate printr-o minune veti reusi sa il scoateti din lumea aceea desi ma indoiesc din ceea ce ati spus mai sus nu va fi usor, dar daca el nu vrea sa renunte atunci nu mai e nimic de facut, a si un sfat nu incercati sa il faceti sa renunte isi va dori acea lume din ce in ce mai mult, totul depinde de el nu puteti decat sa ii aratati calea cea buna depinde de el ce va face
August 20th, 2008 la 1:28 pm
Ma omule ce ai tu cu cei care se joaca WOW? Ce te deranjeaza? Lasa-i sa se joace si ai grija de viata ta. Poate ca unii chiar vor sa se piarda in lumea aceea imaginara si sa uite pentru un timp de tot ce-l inconjoara. Am reusit fara probleme ca un an de zile sa nu joc wow, nu pentru ca “vroiam sa ma las” ci epntru ca devenise plictisitor. Acum daca nu joci nu stii cum e. Dar in momentul in care mai joci cu inca 7-8 colegi de la munca lucrurile se schimba si totul devine fun. WoW nu are nimic special ce creeaza dependenta, sunt doar oameri retarzi care nu stiu care le sunt prioritatile. Sa renunti la scoala, sa nu te mai duci la servici? Astia sunt oameni slabi care oricum sunt “scursuri” ale societatii. Mai mult, sunt foarte multi care renunta la diferite activitati pentru alte jocuri.. asa ca…
August 20th, 2008 la 5:19 pm
Cu toti aveti dreptate, si cei care joaca si cei care sufera pe langa cei ce se joaca. Cand o sa fiti parinti (eu am 50 de ani) si o sa vedeti ca un copil bun pana la un moment dat care avea o viata reala, prieteni , mergea la cursuri invata bine devine o leguma plecata in lumea virtuala si inca pentru un joc dupa parerea mea de novice pentru cei mici(cu toate ca am aflat ca trebuie sa ai indemanare si ceva IQ casa poti juca), te apuca disperarea si incerci sa faci tot ce poti ca sa-l aduci pe un drum bun, nu zic sa nu se joace, toti iubim internetul intr-un fel sau altul. dar sa stai 18-20 de ore non stop este curata nebunie, uneori juca si la 2 aparate(pc si leptop ) odata are 3 caractere in joc si el stie ce face ….Eu inebunesc vazand ca este tot mai prins de joc. Am facut chiar un colaj de poze si am spus ca le trimit pe you tube, dar inca nu am reusit.
am sa pun mai jos filmuletul facut de mine sa-l vedeti si sa spuneti voi ce credeti . Oricum pe el cred ca-l doare in cot iar eu mor de nervi …..
http://s510.photobucket.com/albums/s343/iordanmiki/?action=view¤t=77f1bfd1.pbr
September 2nd, 2008 la 4:52 pm
Doamna credeti-ma ca stiu ce face wow omului dar acest joc,intr-o zi…va avea un sfarsit ca doar n-o sa existe pana cand o sa-mi creasca mie barba(am 12 ani).Trebuie sa ii cumparati un joc care sa semene cu wow dar care sa nu fie online.Va recomand Warcraft 3,care nu are NICIO LEGATURA CU WOW.Warcraft 3 este un joc de strategie foarte frumos care are si un expansion:Frozen Throne.WoW-ul a fost reeat dupa povestea War 3 dar nu uitati:warcraft 3 nu este mmorpg.Acest joc se poate juca si online dar este sustinut in lupte care au mereu un sfarsit.Povestea(Campaing-ul) este foarte frumos si sa stiti ca in acest joc totul are un sfarsit!Incurajati-l si rugati-va la Dumnezeu ca el o sa se lase singur.Eu intr-o zi ma jucam si am vazut pe internet un filmulet cu o mama care plangea dupa copilul ei din WoW,iar acum sa l-am vazut pe al dumneavoastra cred ca o sa il dezinstalez a 2-a oara!Aveti incredere in el!
September 4th, 2008 la 10:58 am
Eu nu cred ca cineva care a renuntat la facultate..viata sociala etc va juca warcraft 3 in loc de wow, si e improbabil ca cineva care joaca wow sa nu fi jucat war 3 inainte, strategie-mmporg un abis intre ele ideea ca jocul nu se termina il face si mai captivant, si nu te poti astepta ca daca sa spunem ca mama acestuia iar cumpara jocul sa renunte complet la wow. Inlocuirea unei dependente cu alte depenente nu e solutia si cu atat mai putin war 3, interventiile exterioare nu au nici un efect, un om cand are un scop face tot posibilul sa il indeplineasca si nu va lasa nimic sa ii stea in cale si ostilitatea celeorlalti il va face sa isi doreasca asta si mai mult, ati incercat sa il faceti sa renunte in multe feluri poate ca nu asta e solutia lasatil pe el sa aleaga
September 5th, 2008 la 6:53 pm
Mah eu doar am dat un sfat
September 12th, 2008 la 3:08 pm
Articolu asta exagereaza enorm, exista si or sa existe mereu oameni mai slabi care vor sa scape de realitate in mai multe moduri … NU neaparat prin wow, acesta fiind doar o modalitate printre altele cum ar fi droguri, bautura etc. Eu pot sa zic ca joc wow de 2 ani + si nu mi s-a intamplat asa ceva, acuma am 24 de ani muncest am terminat facultatea etc. Am prieteni care joaca wow si care ca si mine nu se pierd in aceasta lume virtuala.
Persoanele care ajung in starea in care s-a precizat in acest articol si in comentarii trebuiesc duse la 1 psiholog, la cineva care are experienta in a trata asa ceva. Sa luati calculatoru cu forta sau jocu nu e optiune tocmai buna deoarece la 1 om care ii iei obiectul dupa care este obsedat (un exemplu bun ar fi 1 drogat la care ii iei drogu) nu se comporta tocmai logic putand sa decurga chiar la sinucid, deci mergeti la 1 psiholog si sfatuitiva cu dansul.
September 13th, 2008 la 9:30 am
XAN ai dreptate daca esti un om normal care isi cunoaste prioritatile poti sa impletesti si joc si viata si facultate si ce o mai fi in viata ta . Dar ce faci daca esti pus in fata unei situati in care ca parinte vezi cum copilu(iertata fiemi expresia are 23 de ani) tau din luna noiembrie nu se mai misca din fata calculatorului cate 20 de ore .Viata lui e practic un triunghi pat-birou-masa . Am luat toate masurile posibile (cearta, exemple, rugaminti, luat drepturi, chiar i-am tras niste papuci in cap am pus firma de net sa ne opreasca netu…etc) ce mai par deja nebuna eu nu el. Am vrut sal duc la doctor si spune ca el e sanatos ca eu am ceva cu el . A trecut si sesiunea de restante si nu s-a dus iti imaginezi mai avea un an si termina facultatea. este tare greu pentru un parinte sa vada asa ceva. El joaca pe un sait toxic si are 3 elemente (nu stiu cum sa ma exprim) cu care joaca . nikul este tete.
AStept sfaturi in continuare si va multumesc.
October 24th, 2008 la 7:50 pm
Mda,este destul de grea situaia dar asa cum am mai spus,WoW va avea sfarsit.Si cand spun asta ma refer la sfarsitul sfarsitului.Adica…eu acum 3 saptamani mi-am dezinstalat WoW si noaptea nu am ami dormit gandindu-ma la orc-ul meu si mia ales la aventurile petrecute,dar uneori terbuie sa renuntam la ce ne place ca sa ne facem loc pt viitor.Eu sunt in uklt an de liceu si vreau sa dau la psihologie.Am intalnit multi oameni dependenti,si este destul de greu.Daca vedeti ca nu intelege sa se lace in urmatoarele….3 saptamani trebuie sa aduceti un psiholog acasa care sa ii vada simptomele si sa decida ce este de facut………
January 28th, 2009 la 11:24 am
Well nu zic sunt cazuri in care orice joc ce calitatea Wow poate creea dependentza… dar eu si inca o duzina de prieteni jucam wow pe un server privat… joc de 1 an ei depasesc linistit 2 chiar 3 ani…. dar niciunul nu moare in fatza calculatorului… sunt fata si prietenul meu ma invatzat sa joc nu mi se pare big deal sa te apuci de Wow …. in plus suntem cat se poate de normal:)) facultate, prieteni, bere, distractie, le traim si noi poate mai mult ca altii…:P
January 28th, 2009 la 11:24 am
Of Doamne … De 5 ani ma joc WoW … inca sunt foarte activ … si? ce am pierdut? nimic … sanatos, am cariera, scoala termianta, persoana care ma iubeste si o iubesc … lasati dramatismul ca nu e asa (cateva exceptii da nu foarte multe) pe langa asta se intampla si chestii bune din cauza WoW-ului NU NUMAI RELE … de alea de ce nu vorbeste nimeni?
February 14th, 2009 la 12:54 pm
Si eu jucam wow si inca il mai joc dar faceam pauze chiar si de un an.Un sfert din populatia chinezilor joaca WoW pe servarul original dar findca nu mai ieseau pe afara,… etc. adminul a facut asa incat daca se joaca mai mult de 3 ore pe zi pierdeau experienta.Asa ca se pare ca se cam iau masuri din fericire.Miki iordan numai anumite lucruri neplacute din joc il pot face pe fiul dumneavoastra sa se lase de WoW.Exista un server “ozeneu”(unde joaca o multime de romani) si pot sa vorbesc cu adminul ,daca il gasesc si va fi destul de intelegator,sa ii creeze anumite situati neplacute care ar putea sa il faca sa renunte.Am sa ma interesez mai bine in legatura cu servarul “ozeneu”.
March 2nd, 2009 la 12:13 am
hai hai, asta e o exagerare de-a dreptul aiurea…
eu sunt jucator de wow de 4 ani si nu sunt deloc dependent, am subscriptie pe retail(original, la blizzard) si daca ma joc 40-50 de ore pe luna, deja e mult.
Nu jocul in sine e raufacatorul, ci lipsa oamenilor de auto-control, pt ca daca nu ar fi dependenti de wow, ar fi dependenti de alte lucrui (potential mai periculoase).
Also, pana acuma de la wow, nu am suferit niciun detriment, inafara de 50 RON/luna cat costa, ba chiar in balanta cu relaxarea, si chiar si prietenii(desi virtuali) facuti, nici nu se compara!
Asa ca dragi oameni cu un singur neuron(ca sa rimeze cu numele sitului), cautati sa gasiti CAUZA PROBLEMEI, si nu un tap ispasitor!!!
December 16th, 2009 la 10:27 am
Sincer nu-i chiar un drog daca ai unpic de vointa si iti stabilesti un anumit numar de ore de joc (maxim 3).Si in restul timpului sa iasa cu prietenii.Si in plus poti sa iti faci priteni care sunt de la tine din oras si tu nici nui cunosti astfel largindu-ti gama de prieteni.
January 28th, 2010 la 3:35 pm
exagerati!!!!trebuie doar sa stii sa te opresti
pana la urma de plitisesti:D
January 30th, 2010 la 1:18 am
Ii trebuie o fata de care sa se indragosteasca ma rog… o femeie … ar merge la sigur va garantez
May 10th, 2010 la 10:07 am
Joc acest joc de 3 luni si va zic e cel mai bun dar parinti nu-mi cumpara acest joc daca nu am note bune recunosc pentru mine e un drog dar acest drog ma facut sa realizez in vitor ca as face orice chiar si sa ajung presedinte pentru acest joc si asa ca ma-m prostit si am invatat pentru un amarit de joc , acum ma joc mult mai putin maxim 4 ore duminica dar pentru mine e o lume unde socializez si invat engleza nu o lume unde vrea sa traiesc
May 10th, 2010 la 10:12 am
de fapt daca ti-ar zice cineva ca daca iei 10 la examen i-ti da 24 de jocuri noi normal ca inveti daca chi-ar doresti acele jocuri daca nu ,nu mai bate la caP tot felul de oameni ca sa-ti cumpere un joc cind nu stii nimic la oi cu tine
Cei opsedati de joc ar trebui sa fie amenitati ca nu-l vor mai vedea sau ca il vor vedea doar cu anumite conditii si in vitor i-si vor da seama ca e doar un amarit de joc
May 31st, 2010 la 4:26 pm
sunt un baiat de 10 ani si ma joc warcraft dar nu gasesc warcraft frozen throne ma puteti ajuta???
June 2nd, 2010 la 11:14 pm
mah exista o problema intradevar cu wow !! si acea ca nu este ”doar un joc”
)) etc…
este o intreaga ”lume” acolo care te atrage cu acele lucruri ”speciale” de care nu poti sa beneficiezi in viata reala cum ar fi un fly-mount ex: ( leu cu aripi zburator) pt cei care nu joca wow … taramuri mirifice ca in basme uneori
eu am jucat wow calumea si pot sa spun anumite lucruri cum ar fi ca sunt captivati exagerat cei care joaca foarte bine –> mah chiar ai acea satisfactie ca esti la ceva foarte bun … cand vezi ca te admira acei prieteni falsi =)) poate si in realitate esti bun la anumite activitati da nu le bagi in seama !
mai razi de unu de altu si asa sa facut 5 dimineata si trebuie sa mergi la sc din fericire merg
))eu nu mai joc am admiterea in vara si m-am plictisit oricum l-am vandut> dak ai prieteni adevarati nu te lasa lipit ca o ventuza de monitor ia masuri inaintea parintilor … eu zic ca asta e doar inceputu unui viitor plin de mmorpg-uri poate chair de n-ori mia bune decat World of Warcraft . apar noi technologi noi tipurid e motoare grafice noi jocuri mult mai periculoase decat world of Warcraft repet acesta e doar inceputul…../ Muha!!! Muuha ha ha.. !!!! Mhaaa :>
July 16th, 2010 la 8:20 am
Eu nu stiu ce generalizare ai facut tu aici dar hai sa iti zic situatia mea. Dupa ce am jucat 4 ani wow in Hardcore Pve(de 5 ori raiduri pe saptamna)…in care am crescut multe caractere de 80 si asa mai departe..mi-am schimbat locul de munca de la domiciliu(faceam proiecte pt o firma topo,acasa,la biroul meu) cu un loc de munca adevarat in meseria in care imi place,neavand sansa sa mai joc wow la categoria hardcore,am renuntat brusc si foarte usor la el…fara sa am vreo pofta de el sau altceva dupa.Pur si simplu nu ma mai joc si ma simt la fel de bine,nu e nici o problema.Mai am multi prieteni care au facut la fel…renuntat la wow,no problems.Iti pot demonstra ca problema nu e jocul,problema e INDIVIDUL care joaca,daca a avut lipsa de atentie si asa mai departe….lumea wow e lume in care multi tineri cu probleme se regasesc.Cel mai frumos ar fi ii puna frate sa isi dea un test psihologic inainte de a avea voie sa cumperi orice fel de joc MMORPG cum e wow.Nu te lega de joc,e frumos,e fffff bine gandit,mii de oameni muncesc si traiesc din el.
July 27th, 2010 la 5:50 pm
Evident daca te lasi purtat de wow si chiar nu te mai surprinde nimic din real life ramai dependent, wowul nu este o drama, te alegi si cu lucruri bune, asta daca faci diferenta intre real si virtual….dar ATENTIE!!! asta e valabil numai daca joci de fun.Lucruri bune ar fi : iti faci prieteni noi, mai ales daca joci cum joc eu pe server privat roman , ii poti cunoaste te poti imprieteni cu ei, poti peterce cu prieteni/colegi un mic timp sa zic asa a face pve/pvp ce tine de munca in echipa, wowu pt mn reprezinta o modalitate de a petrece cateva ore pe saptamana si a face ceva funny imbinat cu messul. De 2 ani joc wow si niciodata nu am fost atrasa in mod excesiv de acest joc, mereu gasesc alte lucruri de facut mai bune decat wowul, asta pt ca am o viatza de care tin si imi place, nu ma las purtata de un joc
August 1st, 2010 la 1:50 am
“Într-un final m-am dus la el acasă şi l-am găsit înconjurat de pachete goale de ţigări, sticle de Cola, resturi de Pizza şi mâncare Fast-food, foarte slăbit şi… jucându-se World of Warcraft.”
WOW+tigari+Cola+Pizza=Raiu pe Pamant
“Nici măcar nu a realizat prea bine cine eram, m-a privit ca pe un intrus şi …a continuat să se joace.”
Bine ca nu juca pe un server de pvp ca te ganka de te cacai pe tine
” Nu am putu să discut prea multe cu el pentru că dacă se supără îmi dădea ”vraja” şi mă ignora total.”
Iti dadea vraja, LOL btw esti la /ignore de aia te ignora
Mai continua cu rahaturi anti wow, o sa te “sustin”!
/cheer
August 29th, 2010 la 11:42 pm
oke deci ce spuneti voi pe aici suna cam asa…”prietene esti dependent! nunu ma intzep de 10 ani si uite nu am nimik e totu bine”…chiar aseara am fost pe la un prieten si mi-a aratat un joc second life ai spune…deci pot sa zic k mi-a cam cazut fata sunt n persoane care practic fac schimb intre first life si second life mi se pare o prostie plus k mai sunt unele chestii pe care le poti cumpara adik sa platesti niste bani kre plm stai si muncesti 12 ore pe zi pentru niste haine masini kre te fac sa fi cool…VIRTUAL cu banii aia te combini cu niste prieteni te duci la mare munte club samd si ce crezi ca se intampla pe acolo…te distrezi..real!!! parerea mea..iesi afara..zambeste des..ENJOY stop being ungrateful all the fucking time:)
September 7th, 2010 la 6:18 pm
Doane c prostie. Voi chiar credeti prostiile astea. Nu e drog :)) !!!
Io nu cred chiar nimic din ce ai spus cu dependentu ala…….
Astea-s povesti anti WOW
Ca sa stiti se va lansa ultima expansine la wow
In cativa ani jocul va fi populat pe jumate din ce ii acum
Inca ceva. Omu face jocul nu jocul omu asa ca .
Iar cei care devin dependenti de WOW e vina lor ca is prosti/rahaturi
Un om normal s joaca WOW si in maxim 2 ani o sal abandoneze( cei care nu fac asta …………. nus da oricum. Toate au un inceput si un SFARSIT
September 11th, 2010 la 7:35 am
Daffy , de banii aia ti-as sugera sa-ti cumperi un abecedar . Joc WoW de 5 ani hardcore dar asta nu mi-a influentat cu nimic viata in rau , e o perioada in care trebuie sa stai mai mult timp ( aka 1 luna ) sa-ti gearezi caracterul ..dupa trebuie doar sa vii la raiduri . Guilda mea raideaza dupa ora unu noaptea . Dimineata mergem la servici , ne crestem copii , ducem toate activitatile unui om normal iar noaptea bagam si noi 3-4 ore de raid .
Dupa parerea mea cine nu a jucat nu are rost sa comenteze .
O zi buna ,
Zbk
October 8th, 2010 la 4:46 pm
Sal. si eu sunt jucator de wow si joc de foarte mult timp…. pot sa zic cas is foarte bun la acest joc{stiu 95% din el} am fost obsedat… si eu .. m’am lasat de wow 6 luni… am jucat gothic:)) akuma iar m’am apucat… iar joc ca 1 dement wow… dar de ieri nu am mai intrat in joc ma gandesc sa fac niste limite intre real life si virtual life… pana mea:D sa stau 2 ore pe zi maxim !!Ye am reusit deja azi nu am mai intrat:)) {ma gandesc sa nu mai joc 3 zile si apoi sa imi fac norma de 6:)) } bafta:D:> jucati wow nu se intampla nimik periculos:D dar Aliance fratilor… human rulez:)) )
October 28th, 2010 la 10:09 pm
Uite am 13 ani, joc wow de 3 ani . yo daca ma joc 3 zile p un srv ma plictisesc repede si trec la altu, daca nici unu numi place. mam plictisit sh am sters wowu.
nu vad frate, daca iti place wow te joci si asta e da pacat de prosti aia care au numa wow in cap..
October 28th, 2010 la 10:11 pm
a da am uitat sa zic dar nu joc pe officiale joc pe private.
joc pe servarul Game Land RO ! http://www.gameland.ro !
FOR THE HORDE !
November 13th, 2010 la 8:43 pm
Ceva de corectat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu e lume imaginara… poate virtuala… daca ar fi imaginara nu ar juca nimeni ! ceea ce ar fi mult mai bine dupa parerea mea !!
Inca ceva cu care ma contrazic singur… Daca in ziua de azi toate jocurile provoaca dependenta.. ce sa mai joc ? MARIO???? sau provoaca dependenta?
November 13th, 2010 la 8:45 pm
Ca bine zici AlineN…
January 26th, 2011 la 1:56 pm
Am jucat si eu WOW 3 ani de zile si sincer as mai juca, dar nu mai am timp. Am o gramada de activitati in timpul liber.Miki Iordan, incearca sa il faci pe copilul tau sa faca altceva. Pe mine tata m-a incurajat sa fac scoala de arbitrii, am devenit arbitru, sunt instructor de schi, fac dansuri populare si datorita acestora am scapat de dependenta…chiar daca ma atrage foarte tare(inca mai vizitez site-ul serverului pe care jucam etc.).
July 25th, 2011 la 6:37 pm
e unul dintre jocurile de noroc cu reguli strict si clar stabilite, ce se aplica si pentru ruleta online Unibet fara exceptie, insa care nu are acelasi grad de dependenta ca si varianta live:)
July 25th, 2011 la 10:09 pm
Eu m’am jucat vreo 2 luni wow si vreo 2 ore pe zi si dupa aceea m-am plik de el….dupa ce am inceput vacanta de vara de la inceputul lui iulie pana akm 1 o sapt ma jucakam dar nu ma omoram asa dupa el si akma ca mai am si multe alte chestii de fkt mai las wow-ul.Eu am avut o problema cand eram mai mica cu pc-ul pt ca am avut de mica ma jucam pe jocuri…pe orice fel si akm excelez in toate …orice mai pune sa joc as putea sa joc si nu ar trebui sa ma ajute nimeni oricum intr-o seara a fost un foc de artificii si cand m-am uitat asa la el am inceput sa plang….pe bune…dupa aceea am purtat ochelari de protectie la pc 2 ani si vreo 6-7 luni nu deschideam pc-ul decat la sapt asa pt ca aveam oricum sc…akm ca m’am lasat de pc asa cat de cat nu mai port acei ochelari[oricum nici nu'i mai gaseam:))]ideea e ca pc-ul si orice fel de joc jukat mai mult de 4-5 ore strika CRBL-u
August 6th, 2011 la 7:21 pm
Sti intr-un fel ai dreptate,dar ce zici u e doar pt copii prosti,trb sa sti sa.ti imparti timpu si n.o sa ai nici o problema.joc si eu wow.ies afara,beau,fumez,fut……si wow e ultima mea prioritate deci nu mai speriatzi copii
August 13th, 2011 la 11:00 pm
Am gasit in sfarsit raspunsul la dc ne captiveaza jocurile astea mmorpg pe unii…uitati linku care va da raspunsul:http://www.cracked.com/article_18461_5-creepy-ways-video-games-are-trying-to-get-you-addicted.html . Eu nu mai joc dar ar putea fi persoane interesate care dupa ce vor citi(desi este in engleza articolul) isi vor schimba parerea despre viata virtuala.
Si auziti ma astia smecherii…Astia de zic “pfoai eu mam lasat imediat,nam probleme dastea,stiu sami impart timpul,ce zici e pt copii prosti” si kkturi dastea..Ce plm cautati aici ratatilor dak nu ati fost dependenti?Inseamna doar ca nu sunteti gameri ci doar stati pe calculatoare aiurea pe facebook si toate kkturile astea in care iti arati identitatea multor obsedati,si mai veniti pe unele pagini pt a va da mari ca sunteti voi smecheri. Articolul asta e pt gameri devotati care fara sasi dea seama sunt prinsi intro transa pusa intentionat in jocuri despre care veti vedea in linkul ce vi lam pus..Asta urasc la unii romani..toti vor sa para smecheri si cand e vorba sa ajute pe altii o baga paia ca ei sunt buni si nau problema asta dar de fapt au zeci de alte probleme mai grave. Pentru Catalin asta as vrea sa stie ca el e mult mai prost deoarece sa apucat (dupa cum zice) sa bea si sa fumeze.Asta e doar pt redusii mintal care nusi dau seama ca isi strica corpul.Si drogurile si astea sunt la fel de rele ca jocurile in excess apropo. “Oh eu nu ma joc in excess pe calculator, eu am un scop in viata..beau,fumez, fut si cand termin iar beau,iar fumez si iar fut” ca intrun joc continuu in care nu ajungi totusi la un scop dak stai sa te gandesti bine.
Sfatul meu pt oamenii cu defecte este sa nu priveasca un joc ca pe “o viata mai buna” pentru ca nu este.Va veti trezi probabil peste ani de zile din visare si veti realiza ca nati facut nik in viata si la rankul social sunteti jos de tot. Si pentru cei care vor sa ia o alternativa,adica bautura si fumatul…ii rog sa se gandeasca de doua ori si sa se intrebe care e scopul acestor lucruri?Sa te simti bine?(nu dureaza mult)Sa pari tare si smecher in fata altora?(oricum cei care cred ca oamenii ce fumeaza sunt smecheri probabil au o problema cu capu sau cva mult mai grav).Probabil veti ajunge la 30-40 de ani fumand aprox 5 pachete pe zi si neputand sa strangeti bani pentru o vacanta sau altceva veti deveni infractori si ati trait in zadar..Hai ca vati prins..
Deci da..traitiva viata,renuntati la jocuri daca va ocupa timpul pe care ar trebui sal folositi in scopuri mai marete(slujba sau orice altceva ce merita facut),daca e sa beti,beti doar un paharel mic de vin rar(deoarece vinul rosu face bine si un paharel la o saptamana,doua nu face niciun rau),si nu va apucati de fumat in niciun caz nici de curiozitate,si nici nu va drogati pentru ca nu doar voi veti regreta si veti avea de suferit,ci si cei din jurul vostru.
Eu zic ca daca tineti minte acestea veti avea o viata frumoasa..restul care vor sa ignore ce spun mai bine tinetiva parerile pentru voi.
Tineti in minte si ca am 15 ani si puteti asadar considera ca ce zic este gresit pt ca nu este nici o tragedie,eu doar miam spus parerea si ce am avut in gand in aceasta seara si inca odata pt cei smecheri tineti in minte ca sunt oameni mult mai tineri ca voi carora le ziceti “copii” pt ca va considerati adulti,dar sunt mult mai maturi ca voi,mai intelepti si chiar vad ce este in jurul lor spre deosebire de unele minti incetosate de alcool,droguri etc.
Atat am avut de spus..
October 2nd, 2011 la 12:01 am
E adevarat . incepe sa ti se schimbe viatza dupa ce incepi sa joci joc-uri din astea …..eu am jucat pana acum metin2 pe ce-l official si de acum am aflat si eu de wow si acum il descarc ….Orcum ti se schimba realitatea si ti se pare ca e mai frumos joc`ul decat realitatea , mie unu-l imi place nu ca`s dependent …. na nu stiu ce sa zic
October 23rd, 2011 la 9:37 am
buna.as vrea sa spun si eu ceva…sincer mam jucat 4story, metin2, wow ,cabal,aion si cam toate jocurile de acest gen +sv privaye de metin2 cu sutele:))
dar ma plicti repede.in 2 luni uit de joc!
acm mam apucat de cs…sa vedem ceo fi de capul lui
cat despre wow…e un desen animat complet diferit fata de realitate…..trolii,elfii,vrajitori si dragoni(etc) sunt interesanti dar pe mine nu ma atrage jocul am fct lvl 7 si lam sters:))
de altfel si runes of magic am fct lvl 9 si lam sters…jocurile populare si cu taxa nu sunt decat niste minciuni..si odata ce platesti taxa esti obligat de creier sa te joci macar 1 luna…apoi vine dependenta(cum am spus nu si in cazul meu)dar va sfatuiesc sa cititi acest gen de bloguri despre supiecte interesante si cu o lectie…de viata sai zicem
bv pt blog, bv pt tot mesajul pe care lai transmis.
December 16th, 2011 la 12:59 am
SE EXAGEREAZA ENORM pe faptul ca WOW da independenta si drama e foatre mare … Joc wow de 6 ani , in tot acest time m-am casatorit cu un barbat care ma iubeste si il iubesc, am o viata frumoasa ( nu perfecta) ma plimb, maninc, beau,fac sex….. si joc WOW cind vreau sau de cite ori am timp liber.
NU CREEAZA INDEPENDENTA decit daca esti Retardat mintal si nu realizezi ca e doar un joc si nu face parte din viata ta atit de mult incit sa uiti de ea….
SFAT PENTRU MAMA CARE MAI SUS PLINGEA CA VAI DOAMNE CE SA MA FAC CU COPILUL MEU……. te rog terminate ca esti jalnica si crede-ma mi-am dat seama de ce baiatul tau de 18-20 ani sta ore in sir la computer pe WOW ptr ca probabil l-ai terorizat si el nu vrea decit sa evadeze zilnic in lumea aceea unde nimeni nu sta pe capul lui cu 1000 de intrebari si vorba prea multa.
December 31st, 2011 la 12:25 am
RESPECT IRINA.. JOC wow de 5 ani si nu am probleme am fost in top pe multe servere.. Adevarul e ca am pierdut multe nopti in fata calculatorului.. Acum am o iubita am o viata .. joc si acuma wow.. ..
Cu toate ca wow nu e un joc din viata mea ci o Parte imi place foarte mult si cred ca nu o sa ma las curand.
Multumesc Anticipat.
WOW NU E UN DROG PT CARE SUNT CONSTIENTI
January 4th, 2012 la 5:13 pm
Io personal ma joc wow dar nu pierd timpul pana noaptea joc cate 2-3 ore ca ma plictisesc nu este un drog pentru cei ce cred aceasta afirmatie dar pentru cei ce sunt nebuni dupa acest joc chiar este un drog invatati sa iesiti afara sa mai jucati un fotbal